Study ‘Weak’

Hari ni berakhir la tempoh study week yang diberi. Bila tgk2 balik tak byk pun yang dapat dicover sepanjang mggu ni. tak tau ape yang ada dalam kepala otak aku skrang ni. Sume nye kosong. Hati kosong, Otak kosong. Da la first week exam ni paper aku 4 straight. Start dari hari Selasa sampai la hari Jumaat. Pastu second week ada satu paper and third week ada satu paper lagi… Paper aku pun dah la habis 28hb. Lambat gile. Lagi 3 hari aku kene start internship aku kat UMW.

And dalam mggu ni jugak mcm2 bnda yang tak best datang kt aku. Ada jugak yang best. tapi tak banyak la. Kira mood aku turun naik mcm rollercoaster mggu ni. Maybe sbb tu kot aku cam takde prasaan sangat skrang. Aku takde rasa takut untuk final, nak kata happy pun tak sgt, nak kata sedih pun tak sgt. Kira aku tak bole nak melayan apa2 mood yang mendatang. And aku pun tak bole predict mood aku. Aku senang marah, senang happy, senang nak pukul orang, senang nak melalak, kirenya aku follow je ape yang aku nak buat. Aku tak pikir sgt. Dan kadang2 tu badan aku ni cam tak normal pun ada. Demam on off, pastu tiba2 nak seram sejuk, tiba2 nak menggigil. Aku pun tak tahu ape kene ngan sistem badan aku ni. Harap2 aku sihat la nak amik exam bulan ni.

Ermmmm…Aku tau sbanye ape masalah aku. Aku tau kat mana and kenapa aku jadi camni mggu ni. Entah la. Tapi yang penting aku dah usaha and berserah, dan akhirnya nak jadi camni. Aku pun terima jelah walaupun berat hati. Pasti ada hikmahnye. And aku yakin disebalik bnda yang tak best or sdih mesti ada sumthing yang best dan bagus menanti aku di depan. Time ni mmg merapatkan diri ngan tuhan saja yang dapat menenenangkan aku time2 malam camni. Aku berdoa yang aku dapat lepas dari kesusahan dan kesedihan ni.

Wcamne pun aku tetap kene teruskan agenda aku. Ada perjuangan yang masih perlu aku selesaikan bulan ni which is final exam. Eventho dgn hati yang berat ni, aku cuba untuk ketepikan sume masalah aku dan focus untuk bnda yang lebih penting. Aku kene berusaha lebih keras untuk pastikan yang aku bole berjaya semester ni. Yes! Aku Mmg Boleh!..

Published in: on May 10, 2009 at 7:31 pm  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://thisisbreffa.wordpress.com/2009/05/10/study-weak/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 CommentsLeave a comment

  1. You can do it dear.
    We believe in you. I believe in you.
    Really.=)

    Banyakkan doa dan put aside the pain.

    Sometimes things aren’t easy as what we think.
    But this is life.
    Sometimes good sometimes bad.

    Anyway, try as best as you can ok encik apiz.
    Sikit je lagi.=D

  2. huhuhu.. okay. segan lakkk aku. haha

  3. dont give it up…be a man..discover the truth man.. hope u are fine in ur unknown future..

    emmuachxx!

    best regards-pupu


Leave a Reply

